SENDEN ÖNCE BEN | JOJO MOYES

Senden Önce Ben | Kitap Yorumu




"Ben sadece... kırmızı elbiseli bir kızla konsere giden adam  olmak istiyorum. Sadece birkaç dakika daha." 









Lou, ana karakterimiz, yıllardır çalıştığı iş yeri kapatıldığından işinden ayrılmak zorunda kalıyor ama ailesine maddi destek sağladığı için hemen yeni iş aramaya koyuluyor, elle tutulur bir mesleği olmadığı içinde arkadaşı ile bulduğu son iş tek çaresi.

Lou, işe başvurduğu zaman felçli birine bakacağını biliyor ve ne kadar zor olduğunuda..


  Will,  geçirdiği kazadan önce gayet hayat dolu, her çılgınlığı yapmayı seven biri ama kazadan sonra  yatağa ve tekerlekli sandalyeye mahkum oluyor. Önceden hayat dolu olan aklına eseni yapan  Will'i yeni hayatı onu çok zorluyor. 

Tabi Lou ile karşılaşana kadar. Başta Lou'ya etmediğini bırakmasada Will için işler  Lou'nun çılgın tarzı ve farklı yapısını tanıdıkça değişiyor. 





Hem dolu dolu umudu okuyup hem de ümitsizliği solumak, kitap için düşüncelerimin en iyi tanımı olur heralde. 
Boşlukta koşuyormuşum gibi hissediyorum ama aynı zamanda bir şeyleri aşmış gibiyimde. KOCA BİR ÇELİŞKİ. 

Yazarın son sözüne geldiğimde ağladım hatta kitabı kucaklayıp biraz

uyudum ama kalktığımda  kitabın sarhoşluğundan çıktım. Her yerde o kadar övüldüki baya ters köşe olmayı bekledim çıtam çok yüksekti ama  öyle olmadı kurgu çok zayıf geldi yahu, hiçbir kendine haslığı yoktu. 
Tabi bu kitaba çok geç kaldığımdan da olabilir çünkü şuan bu kurguda piyasada çok kitap var.

 Bir de yazar tam olarak hangi mesajı vermek istedi anlamadım "vazgeçme" mi? "insanların kararlarına saygı duy" mu? çünkü ikiside birbiriyle kel alaka. Bunlar sevmediğim yanlarıydı sevdiklerimede gelirsek; karakterlere çabuk ısındım, Will gönlümde hemen yer kaptı, Lou  çılgın tarzıyla çok sempatik geldi. Kitabın bir çok sayfasını post-itlenicek sözler,olaylar vardı. Sadece çok ağlıycaksın olarak tanıtılsada güldüren, iç gıdıklayan yerler bolcanaydı:') 

Farklı bir kurgu beklemiyorsanız, basit olsun benim olsun hoş vakit geçireyim diyorsanız okuyun derim.

 3,5/5


FİLM

Senden Önce Ben, imdb'ye göre 4 mart 2016 da sinema filmi oluyor! Okuduğum kitapları sevsemde sevmesemde filmlerini izlemeye çalışıyorum bu yüzden baya merak ediyorum *-*  Zaten kitabı okumama teşvik eden harika  bir kadrosu var; Emilia Clarke, Sam Claflin, Matthew Lewis..

Ülkemizde çıkacağı günü sabırsızlıkla bekliyorum:')

#pegasusyayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder