MARSLI- ANDY WEİR | KİTAP YORUMU VE FİLM FRAGMANI

MARSLI


 Yazarı: Andy Weir
Kitap Sayfa Sayısı: 415
Goodreads Puanı: 4.36
Seri: Değil
Liste fiyatı: 25 tl ( ilknokta - 16,25tl , babil- 12,50)


" O DÜNYANIN EN ÜNLÜ ADAMI SORUN ŞU Kİ, DÜNYA'DA DEĞİL. "








Marslı öylesine birden keşfettiğim bir kitap ve çok mutluyum keşfettiğime çünkü bu kitap harika! Çıkar çıkmaz okudum Marslı'yı konusu olsun, kapağı olsun bu kitap bekletilmeyi haketmiyor :') Bilim kurgu türüne her zaman merakım olmuştur elime geçtikçe okumaya çalışıyordum ama Marslıdan sonra bu türe iyice yaklaştım. 
Birkaç ay sonra film olucak bu kitabın konusuna geçelim! c:

-----Konusu-----

Ares Programı adlı bir program var ve bu kapsamda ilk insanlı uzay aracı Mars'a gönderiliyor daha önce Ares 1 ve Ares 2 adında iki uzay aracı gönderilmiş ve başarıyla gelmiş bizim baş karakterimiz ise Ares 3 aracında uzaya gidiyor. Ares 3 ekibi 6 astronottan oluşuyor Mark aralarında en düşük rütbeli kişi ama her ortama ayak uydurabilmesiyle görev için biçilmiş kaftan :')

Mark Watney sıradan bir botanist. Mars'a götürülme amacı da bitki yetişip yetişmeyeceğine bakmak ve toprağı incelemek.

Hesaplamalara göre, görev 2 ay sürecek ve araştırmalar bitirip dönecekler ama aradan 2 hafta geçmeden uzun süren ve ekipmanlara zarar verecek bir kum fırtınası başlıyor ekip hemen araca binip gitmeye hazırlanıyor ama Mark kum fırtınasından kopan bir parçanın omzuna saplanmasıyla araca yetişemiyor. Ekip  Mark'ın bu fırtınadan sağ çıkamayacağını düşünüyor, zaten kalan ekibin zarar görmemesi için gitmek zorundalar.

Mark saatler sonra kıyafetinin oksijen alarmı ile uyanıyor. Omzundaki parçayı çıkartıyor ve bir şekilde Hab'a(yaşam alanları) ulaşıyor. Mark hemen fırtına sonrası hasar kontrolu yapıyor. Ekipden geriye kalanlar, yiyecek, içecek ve vakit geçirebileceği her şeyi öyle bir programa sokuyor ki şaşıp kalmıştım. Bundan sonra da günler,haftalar hatta aylar boyunca Mars'ta tek başına nasıl hayatta kaldığını okuyoruz.

Mark o kadar neşeli bir tipki içinizden diyorsunuz "adam sen uzayda tek başına kaldın farkında mısın?"  Hiç ben bilinmedik gezegenlerde kaldım vah başıma gelenler moduna girmiyor çünkü o Mark Watney, her ortama ayak uydurabilir ve o MARS'IN KRALI *-* 




Bu arada Dünya büyük bir merakla uydu görüntülerinden Markla ilgili iletişim almaya 
çalışıyor. Yeni bir araç yapıp yaşadığını kontrol edemezler çünkü araç yapımı pahalı ve aylar süren bir iş. Peki NASA Mark'a nasıl ulaşacak? bunları hep merakla okuyoruz :') Dünyadaki karakterlerimizde  geçiyor ve ben Venkatı pek sevdim hatta uzay paparazimiz Mindy ile onu shiplemiştim. :^^


Biraz da Mark'tan bahsedeyim, Mark Watney çok komik ve çok zeki bir karakter. Kitabı okurken bazı şeylerin sonuçlarının bilimsel olarak açıklanması biraz sıkabiliyor ama Mark'ın alaycı dili ve bıkmak bilmeyen azimi ile sizi o bunalımdan söküp çıkartıyor. Dediğim gibi çok esprili ve komik bir karakter Mark, öyle ki dünya ile iletişim kurmayı başardığında, tüm dünya onu izlerken bile rahat rahat konuşup espri yapabiliyor.




Bu esprilerin yanında Mark çok zeki bir karakter ufacık bir bilgiyi diğer bilgileriyle birleştirip yaşam mucadelesinde yardımcı olucak bir bilgiye dönüştürebiliyor. ADAM MARS'TA PATATES YETİŞTİRDİ YAVRUM HEHEYT

Hikayeyi sadece Mark'tan dinlemiyoruz onun yanında Dünyadaki karakterlerden, yazar gözündende okuyoruz o yüzden bütün olaya hakimiz. O karakterlere ne oldu? ne plan yapıyor? bunları okumamız içine daha çok girmemizi sağlıyor.


Kitap hakkındaki düşüncelerim bunlar. Kısaca özet yaparsak; farklı bir gezegende yalnız kalan Mark Watney'in hayatta kalmak için verdiği mücadele, olaylarla başa çıkarken kullandığı zekası ve harika esprili dilini okuyoruz.

Kitaptan beklediğimi yüzde yüz aldım.Sonu güzel bağlandı, devamı olsun isterdim, aslında bir 'Dünyalı' adıyla günlük yaşamını dünyadaki karakterlerle ilişkisini okumak isterdim bu komik adamın. :') Yazarın yeni kitabı çıkarsa anında alırım artık.


----- FİLM FRAGMANI -----

Film fragmanı yayınlandığında havalara uçuyordum çünkü başrol Matt Damon.
Her rolünü hakkıyla veren biri  ve Mark Watneyin o sempatik ve zeki havasına uyduğunu düşünüyorum.

Nedense filmin iyi olacağını düşünüyorum, oyuncular baya iyi. Kimler var? Sebastian Stan var ki aşığım bu adama*-*  bir çok farklı filmden tanıdığımız Sean Bean. Naomi Scott ve diğerleri.

 Buraya İMDB linkini koyuyorum tüm kadroya bakma isterseniz : marslı
Fragmanı izledikten sonra dahada merak ediyorum, fragman çok kaliteli duruyor..

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder